Ga je verhuizen of inkrimpen met je bedrijf, dan moet je je huidige kantoorpand leegmaken. Je kunt ervoor kiezen om zelf je kantoor leeg te maken, maar het is ook mogelijk om een bedrijf in te schakelen die je kantoormeubelen ophaalt en afvoert. Dat kan voordelen met zich meebrengen. In dit artikel lees je hier meer over.
Zelf je kantoor leegmaken
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om zelf je kantoor leeg te maken. Dit is alleen wel een hoop werk. Je zult alle meubels zelf moeten demonteren, ophalen en afvoeren. Sommige meubels die kapot zijn en ander afval zul je naar de stort moeten brengen. Het zelf leegmaken van je kantoor kost een hoop tijd en een goede organisatie. Als je er zelf tijd voor hebt en alles goed kunt plannen is het prima mogelijk om zelf je kantoor leeg te maken. Het scheelt je kosten. Aan de andere kant, heb je weinig tijd en moet je snel je kantoor uit, dan kun je waarschijnlijk beter kiezen voor een ontruimingsbedrijf.
Je kunt er ook voor kiezen om je kantoor te laten ontruimen door een gespecialiseerd bedrijf. Zo gaat een kantoor leegmaken een stuk sneller. Door het leegmaken van je kantoor uit handen te geven kun je zelf doorgaan met je normale werkzaamheden. Een ontruimingsbedrijf weet precies hoe het zo snel en efficiënt mogelijk je kantoor kan leegmaken. Een ander voordeel van een ontruimingsbedrijf zoals kantoorleegmaken.nl is dat zij vaak de overgebleven inboedel kunnen opkopen.
Wat zijn de kosten?
De kosten van de ontruiming zijn afhankelijk van de oppervlakte en de hoeveelheid spullen die er aanwezig zijn in het pand. Daarnaast kunnen er extra kosten zijn voor bijvoorbeeld het verwijderen van vloerbedekking, het demonteren van kantoormeubels. Ook kan het zijn dat er afval moet worden afgevoerd naar de stort. Ook dit is van invloed op de kosten.